Just in

Όλα τα νέα
Imerodromos logo
 

Εγκλημα στα Τέμπη: Νέα ερωτήματα από την επικαιροποιημένη έκθεση των πραγματογνωμόνων

Νέα επικαιροποιημένη έκθεση 75 σελίδων κατέθεσαν στον εφέτη – ειδικό ανακριτή που χειρίζεται την υπόθεση οι τεχνικοί σύμβουλοι τους οποίους έχουν ορίσει συγγενείς..

Νέα επικαιροποιημένη έκθεση 75 σελίδων κατέθεσαν στον εφέτη – ειδικό ανακριτή που χειρίζεται την υπόθεση οι τεχνικοί σύμβουλοι τους οποίους έχουν ορίσει συγγενείς των θυμάτων από το έγκλημα των Τεμπών (τη μετωπική σύγκρουση τρένων στις 28/2/2023).

Η επικαιροποιημένη έκθεση προσθέτει νέα αποκαλυπτικά στοιχεία σχετικά με το φορτίο της εμπορικής αμαξοστοιχίας, αλλά και με τις συνθήκες υπό τις οποίες έγινε η φόρτωση των εμπορευματοκιβωτίων σε αυτή. Ταυτόχρονα, υπάρχουν μια σειρά επισημάνσεις αναφορικά με τις αιτίες που οδήγησαν στον τραγικό θάνατο 57 ανθρώπων και στον τραυματισμό δεκάδων άλλων, αλλά και για τους χειρισμούς που έγιναν μετά το έγκλημα ώστε να συλλεχθούν όλα τα απαραίτητα στοιχεία.

Η έκθεση των τεχνικών συμβούλων φέρεται να σημειώνει ότι «από την έρευνα των ειδικών επιστημόνων και τις μετρήσεις που έκαναν με τον τρόπο που περιγράφουν, τεκμαίρεται η μεταφορά 12 – 15 τόνων εύφλεκτων υγρών διαλυτών, οι οποίοι και ευθύνονται για τη δημιουργία της πυρκαγιάς που κατέστη εκ των πραγμάτων η αιτία για τον θάνατο αποδεδειγμένα πλέον τουλάχιστον 16 εκ των επιβατών».

Επίσης, ξεχωριστά στο κείμενο καταγράφεται το ζήτημα της φόρτωσης των λαμαρινών στα βαγόνια της εμπορικής αμαξοστοιχίας, αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι η κακή αρχική τους φόρτωση επιβάρυνε «στο χειρότερο τις συνέπειες του ατυχήματος, αφού σε πολλά σημεία εμβόλισαν τα βαγόνια της επιβατικής, αλλά πιθανότατα εμβόλισαν και τα δοχεία μεταφοράς εύφλεκτων, ελευθερώνοντας το υγρό, με τις περιγραφόμενες παραπάνω συνέπειες».

Ενα κρίσιμο στοιχείο που σημειώνεται στην έκθεση, σχετικά με τις ενέργειες των υπευθύνων ώστε να διασφαλίσουν την έγκαιρη και ολοκληρωμένη συγκέντρωση στοιχείων μετά το έγκλημα, είναι πως «από έγγραφο της εταιρείας security, που μεταξύ άλλων είχε την αρμοδιότητα χειρισμού των καμερών καταγραφής στους σταθμούς του σιδηρόδρομου, διαπιστώνεται ότι ενώ ζητήθηκε παράταση του χρονικού διαστήματος πέραν των 15 ημερών για διατήρηση του βιντεοσκοπικού υλικού στους σταθμούς διαδρομής από Αθήνα μέχρι Λάρισα, δεν ζητήθηκε το ίδιο για τους σταθμούς από Θεσσαλονίκη προς Λάρισα, προκειμένου να ελεγχθεί η κίνηση και η αρχική σύνθεση της εμπορικής αμαξοστοιχίας».

Ο ανακριτής της υπόθεσης περιμένει από τις επίσημες πραγματογνωμοσύνες τις απαντήσεις στα ερωτήματα που έχουν θέσει οι συγγενείς των θυμάτων. Υπενθυμίζεται ότι ο εφέτης – ανακριτής προχώρησε προ διμήνου σε διαδοχικές ενέργειες διορισμού νέου πραγματογνώμονα, ειδικού στα έλαια και στα καύσιμα, καθώς και σε εντολές για πραγματοποίηση νέων δειγματοληψιών και χημικών αναλύσεων σε αδρανή υλικά που είχαν απομακρυνθεί από τον τόπο του σιδηροδρομικού δυστυχήματος των Τεμπών, προκειμένου να εξεταστούν όλες οι πτυχές της υπόθεσης και να μην αιωρούνται αναπάντητα ερωτήματα.

Παράλληλα αναμένονται και οι απαντήσεις για τα 15 cd στα οποία είχαν αρχικά αποθηκευτεί τα βίντεο από τις κάμερες ασφαλείας στους σταθμούς από όπου διήλθε η εμπορική αμαξοστοιχία, από εξειδικευμένο εργαστήριο στην Αγγλία. Θα γίνει προσπάθεια ανάκτησης του υλικού που έχει διαγραφεί, προκειμένου, ει δυνατόν, να προκύψουν επιπλέον στοιχεία για τα φορτία της εμπορικής αμαξοστοιχίας.

(Πηγή: 902.gr)

Σχετικά θέματα

Απόψεις