Just in

Όλα τα νέα
Imerodromos logo
 

Αύριο μετά τη 1 μ.μ. θα ανακοινωθούν οι βαθμολογίες των Πανελλαδικών Εξετάσεων

Επιτατικό το αίτημα να μην ισχύσει φέτος η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής λόγω της υπερβολικής δυσκολίας των θεμάτων

Αύριο Παρασκευή 28 Ιούνη μετά τη 1 μ.μ. θα ανακοινωθούν οι βαθμολογίες των υποψηφίων στις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις Γενικών Ενιαίων Λυκείων (ΓΕΛ) και Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ).

Οι καταστάσεις που θα αναρτηθούν σε όλα τα ΓΕΛ και ΕΠΑΛ της χώρας, θα περιέχουν μόνο τον κωδικό κάθε υποψηφίου και τα βαθμολογικά του στοιχεία ανά εξεταζόμενο μάθημα. Επιπλέον, όλοι οι υποψήφιοι θα μπορούν να αναζητούν τη βαθμολογία τους στην ιστοσελίδα https://results.it.minedu.gov.gr, πληκτρολογώντας τον οκταψήφιο κωδικό τους και τους τέσσερις αρχικούς χαρακτήρες από το επώνυμο, το όνομα, το πατρώνυμο και το μητρώνυμό τους με κεφαλαίους ελληνικούς χαρακτήρες.

Οι υποψήφιοι θα λάβουν τη βαθμολογία τους και με γραπτό μήνυμα (SMS) στο κινητό τους τηλέφωνο, εφόσον έχουν ήδη υποβάλει σχετική αίτηση. 

Την ίδια ώρα έχουν φουντώσει οι συζητήσεις για την αυξομείωση των βάσεων και για τις ιδιαίτερες συνθήκες που δημιουργούν τα πολύ δύσκολα θέματα που δόθηκαν σε κάποια μαθήματα, όπως η Φυσική και η Ιστορία, οι ασάφειες σε άλλα μαθήματα κ.λπ.Κάνοντας μια γενική αποτίμηση των θεμάτων των πανελλαδικών εξετάσεων στα μαθήματα που την αφορούν και επισημαίνοντας ότι ο τρόπος εξέτασης αντανακλά τη συνολική διδακτική διαδικασία, όπως αυτή ορίζεται από τα προγράμματα σπουδών, η Πανελλήνια Ενωση Φιλολόγων (ΠΕΦ) κάνει τη γενική παρατήρηση ότι «υπάρχει μεγάλο κενό ανάμεσα στον τύπο και το περιεχόμενο των ερωτήσεων και τον μείζονα στόχο – και διαχρονικά μεγάλο ζητούμενο – της Παιδείας μας, την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης. Διαπιστώνουμε, δυστυχώς για μια ακόμη φορά, ότι ο φορμαλιστικός και τεχνοκρατικός τρόπος εξέτασης των φιλολογικών μαθημάτων, ο οποίος υποκαθιστά τη γνώση με δεξιότητες και απομακρύνει τις μαθήτριες και τους μαθητές από την ουσία των ανθρωπιστικών επιστημών, κάθε άλλο παρά καλλιεργεί την κριτική σκέψη. Αντίθετα, ο τρόπος αυτός εξέτασης επιβάλλει τη στείρα απομνημόνευση και την παπαγαλία λεπτομερειών και άχρηστων, έως ένα βαθμό, πληροφοριών, γεγονός που καθιστά τα φιλολογικά μαθήματα απωθητικά για τις μαθήτριες και τους μαθητές μας. Το μεγάλο “θύμα” αυτής της αντίληψης είναι, διαχρονικά, το μάθημα της Ιστορίας», επισημαίνοντας ότι «φέτος οι μαθητές, σε συνθήκες καύσωνα, κλήθηκαν να απαντήσουν σε θέματα ιδιαίτερα δύσκολα και απαιτητικά» στην Ιστορία.

Η φορμαλιστική και τεχνοκρατική αυτή αντίληψη για την αξιολόγηση της γνώσης, σύμφωνα με την ΠΕΦ, παρατηρείται και στον τρόπο εξέτασης των Αρχαίων και των Λατινικών, ενώ παρατηρήσεις κάνει και για τα κείμενα που δόθηκαν στα Νέα Ελληνικά, που «περισσότερο σύγχυση δημιουργούσαν, παρά οδηγούσαν τη σκέψη των μαθητών» προς την ευρύτητα που είχε ο κεντρικός άξονας των θεμάτων που ήταν «το ταξίδι».

Θυμίζουμε ότι λόγω της δίκαιης αγανάκτησης που έχουν προκαλέσει σε γονείς και μαθητές τα θέματα των φετινών πανελλαδικών εξετάσεων, η Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων Μαθητών Ελλάδας έχει διατυπώσει το αίτημα να μην εφαρμοστεί τουλάχιστον για φέτος η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, που αποτελεί ακόμα έναν φραγμό στη διαδικασία κατάταξης των υποψηφίων στις σχολές. Το αίτημα αυτό το έθεσε και το ΚΚΕ προς τον υπουργό Παιδείας με Επίκαιρη Ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή.

Σχετικά θέματα

Απόψεις